lördag 1 februari 2014

Fy fan för vissa skoteråkare

Nu jag inihelvete förbannad.
Så här är det.
Jag är spår ansvarig på byns elljusspår. Tidigt i morse åkte jag dit och började dra spår med skotern, det blev några genomslag på vissa ställen. Därför åkte jag dit efterlunch, tog med spade för att där det var dåligt stanna och kasta ut snö  . När jag jag var nöjd efter typ två timmar så åkte jag hem, nöjd över att äntligen fått spår.
Senare efter middagen så åkte jag och min son dit för att titta om säkringen för belysningen satt i. När vi stod där så hörde jag skoter ljud...kom närmare och närmare. Just det han kom åkandes på mitt spår och när han såg oss så släppte han gasen och då flaxade jag med armen och skrek STANNA...men han bara gasade iväg.
Fy fan alla mina gratis arbetande timmar i spåret förgäves!
Ber alla skoteråkare visa hänsyn till skidspår!

Inga kommentarer: